تسطیح زمین کشاورزی با اسکریپر لیزری

تسطیح زمین کشاورزی با اسکریپر لیزری

فهرست محتوای مقاله

یکی از فناوری‌های مورد استفاده در ماشین‌های اسکریپر، فناوری لیزر است. به طور کلی از این فناروی می‌توان برای تسطیح انواع زمین‌های کشاورزی، تسطیح و ساخت جاده‌ها، هموار کردن زمین‌های ورزشی و پروژه‌های عمرانی مانند ساخت سدها و باند فرودگاه‌ها استفاده کرد. از اهداف به کارگیری این فناوری در حیطه کشاورزی، می‌توان به تسطیح خودکار زمین‌ها و مزارع کشاورزی، ساخت و هموار کردن جاده‌های اطراف مزارع اشاره کرد. فناوری تجهیزات تسطیح لیزری، در تسهیل تسطیح زمین‌های شیب دار در مزارع کشاورزی و همچنین کاهش هزینه ها نقش بسیار زیادی دارد. در ادامه به بررسی مزیت های تسطیح با اسکریپر لیزری و نحوه کار آن خواهیم پرداخت؛

مزیت های تسطیح زمین کشاورزی با اسکریپر لیزری

هموارسازی زمین‌های کشاورزی به وسیله اسکریپر لیزری، منافع زیادی برای کشاورزان خواهد داشت. برخی از مزیت های استفاده از اسکرپیر لیزری در تسطیح عبارتند از؛

  • کاهش هزینه‌های تسطیح نسبت به روش‌های قدیمی
  • دقت بسیار بالای دستگاه در تسطیح و هموار کردن اراضی کشاورزی
  • حذف هزینه‌های بالای نقشه‌برداری و نیروی متخصص
  • سهولت استفاده از فناوری لیزری دستگاه در عملیات هموارسازی زمین
  • سرعت عمل بسیار بالای سیستم لیزری

اسکریپر لیزری در کشاورزی

نحوه کار اسکریپر تسطیح لیزری 

اسکریپر لیزری دقت بالایی در تنظیم دقیق شیب زمین دارد از  این رو در تسهیل و بهینه سازی عملیات هموار کردن زمین بسیار مفید و موثر است. دستگاه اسکریپر لیزری شامل ۴ قسمت اصلی دستگاه گرداننده لیزر، گیرنده پرتوی لیزر، سیستم دریافت پرتوهای لیزر و تنظیم کننده خودکار ارتفاع تیغه دستگاه و فرستنده امواج لیزر است. دستگاه گرداننده لیزر منبعی برای تولید اشعه لیزر دارد که با استفاده از باطری کار می‌کند. این دستگاه حول محور عمود بر سطح زمین مورد نظر می‌گردد. این دستگاه باعث تشکیل مرجع افقی از پرتو لیزر می‌شود. دستگاه مولد امواج لیزری بر روی سه پایه نصب شده و در مکان و ارتفاع مناسب در زمین مورد نظر قرار داده می‌شود. مولدهای تولید اشعه لیزری دارای مکانیسم‌های تنظیم اتوماتیکی هستند که می‌توانند صفحه لیزری ایجاد شده را به شیب‌های طولی و عرضی مجهز کنند. گیرنده (دریافت کننده امواج لیزری) بر روی باکت دستگاه تسطیح نصب می‌شود. این گیرنده امواج فرستنده و شیب مورد نظر را از فرستنده لیرزی دریافت کرده و به تیغه‌های دستگاه ارسال می‌کند. تیغه‌های دستگاه متناسب با امواج دریافتی در سطح زمین عمل کرده و تسطح زمین به صورت یکنواخت انجام می‌شود.

سوالات متداول

1. اسکریپر لیزری چیست؟

به طور کلی اسکریپرهای لیزری به دلیل مجهز بودن به فناوری لیزر برای تسطیح زمین و جاده بسیار موثر و مفید هستند. به عنوان مثال استفاده از اسکریپر لیزری در صنعت کشاورزی برای تسطیح دقیق اراضی کشاورزی و سایر عملیات مانند خاک‌برداری، بارگیری و حمل و نقل مواد بسیار پر کاربرد است. استفاده از این دستگاه‌های اسکریپر به دلیل دقت بالا و قابلیت تنظیم دقیق ارتفاع، به تسهیل و بهینه شدن عملیات تسطیح زمین‌های کشاورزی کمک فراوانی می‌کند.

2.کار اسکریپر چیست؟

ماشین اسکریپر برای کارهایی مانند درجه‌بندی، تسطیح زمین، حمل و انتقال مواد ( خاک، شن و غیره ) در فواصل طولانی بسیار مفید بوده و از این رو این ماشین‌ها برای پروژه‌های خاکی در مقیاس بزرگ بسیار مفید و ارزشمند هستند.

نظر خود را بنویسید

به اشتراک بزارید

مشاوره رایگان بگیرید!

برای دریافت مشاوره رایگان کافیه فرم زیر رو تکمیل کنید

عجله دارید؟ تماس بگیرید

رسام جی پی اس، پیشگام در تسطیح ماهواره ای و تسطیح لیزری زمین های کشاورزی، تولید کننده و وارد کننده تجهیزات تسطیح زمین.

دسترسی سریع

تماس با ما

02166593922
info@rassamgps.com
تهران، میدان توحید، خیابان نصرت غربی کوچه حسنی