تسطیح زمین با لولر | کاربرد و نحوه عملکرد

تسطیح زمین با لولر

فهرست محتوای مقاله

لولر کشاورزی یا لندلولر، بعنوان ماشین هم‌سطح کننده است که معمولاً به تراکتور وصل می‌شود، به همین دلیل به آنها لندلولر پشت تراکتوری و یا لولر پشت تراکتوری هم گفته می‌شود. مهم‌ترین قسمت آن تیغه‌ای است که عمل صاف کردن و پخش کردن خاک را پس از شخم زدن و خردکردن سنگ‌ها انجام می‌دهد. ماشین لندلولر، علاوه بر مسطح سازی، عمل شیب بندی زمین را نیز انجام می‌دهد، از این رو، یکی از ماشین‌آلات تسهیل در تسطیح زمین کشاورزی محسوب می‌شود. لندلولر کشاورزی در انواع و مدل‌های گوناگونی تولید می‌شود که اگرچه از نظر ظاهر و عملکرد شباهت زیادی به یکدیگر دارند اما در عمل، برخی از انواع لندلولر، نتیجه بهتری را در عمل تسطیح زمین نشان می‎دهند که در این مقاله به معرفی انواع آن و عملکردشان پرداخته می‌شود؛

کاربرد لندلولر

ماشین لندلور برای تسهیل عمل تسطیح زمین کشاورزی به کار برده می‌شود، اما دستگاه لولر در کشاورزی جزو ابزاری‌هایی ضروری نیست که در صورت نداشتن آن، عمل کشاورزی قابل انجام نباشد، اما باتوجه به اینکه امروزه زمین‌های کشاورزی وسعت زیادی پیدا کردند و روش‌های سنتی کشاورزی نیز کنار گذاشته شده است، دنیای رقابت ایجاب می‌کند تا سرعت حرف اول را بزند. از این رو مسطح کردن زمین به عنوان مقدمه شروع به کشاورزی، نیازمند ابزارهایی است که فرایند آماده کردن زمین را سرعت ببخشد. دستگاه لولر در کشاورزی، تسهیل کننده‌ای است که ضروری بودن خود را در دنیای امروز به خوبی نشان می‌دهد.

تسطیح زمین با لولر

برای استفاده از لولر برای تسطیح زمین، ابتدا باید دستگاه لندلور به تراکتور وصل بشود. قبل از شروع کار باید اندازه و باد چرخ لولر بررسی گردد تا یکسان باشند، در غیر این صورت در هنگام تسطیح، زمین به صورت یکنواخت و هماهنگ صاف نمی‌شود. پس از آن باید تیغه لولر در وضعیت حمل و نقل قرار بگیرد و در ابتدای زمین با پایین آوردن تیغه و قرار گرفتن آن بر روی خاک، به آرامی شروع به حرکت کرد. برای مسطح کردن زمین باید حرکتی به شکل رفت و برگشت را در طول زمین به وسیله لند لور انجام داد و در قسمت‌هایی که توده‌ای از خاک به صورت انباشته شده وجود دارد، به تدریج و با جابه جایی جزئی خاک در هر بار، عمل صاف کردن زمین را انجام داد تا در نهایت، زمین کشاورزی به صورت کامل به وسیله لولر، مسطح شود.

 

دستگاه لولر در کشاورزی

انواع لندلولر

لندلور به عنوان ماشین تسطیح کننده زمین، انواع مختلفی دارد که به سبک، سنگین و نیمه سنگین تقسیم می‌شود و از دو سیستم مکانیکی و یا دستی و هیدرولیکی برای حرکت تیغه استفاده می‌کند. لندلور لیزری و لولر خودکار از انواع مدل‌های متداول دستگاه لولر است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود؛

لندلولر لیزری

لندلولر لیزری، تسطیح کننده‌ای است که از فناوری لیرز در تسطیح دقیق زمین کشاورزی استفاده می‌کند. این وسیله به طور معمول به یک تراکتور متصل می شود و از سیستم های نوری، الکتریکی، هیدرولیک و مکانیکی به صورت ترکیبی برای دستیابی به تسطیح دقیق و کارآمد زمین استفاده می‌کند. لند لولر لیزری با هدایت لیزری، از فرستنده‌ها و گیرنده‌های لیزری برای ایجاد یک صفحه مرجع برای هدایت حرکت تیغه لندلور استفاده می‌کند و همانطور که تراکتور در سراسر زمین حرکت می‌کند، تیغه، صفحه مرجع را دنبال می‌کند و در نتیجه سطح صاف و یکنواختی ایجاد می‌شود که با بهبود ساختار خاک و افزایش توانایی آن در حفظ آب و مواد مغذی، برای کاشت و انجام سایر کارهای کشاورزی مناسب است. همچنین این دستگاه به یک صفحه کنترل مجهز است که به اپراتور ماشین این امکان را می‌دهد تا به راحتی، عمق و زاویه تیغه را تنظیم کند.

لندلولر خودکار

ماشین لندلولر خودکار، تسطیح کننده‌ای است که در آن از فناوری‌های به‌روز استفاده می‌شود، به‌طوریکه تنظیم ارتفاع تیغه به صورت خودکار توسط انواع سیستم های لیزری و ماهواره ای انجام می‌شود.

نتیجه گیری:

لولر کشاورزی، ماشینی برای مسطح سازی زمین جهت برطرف نمودن پستی بلندی‌ها برای ایجاد یک سطح صاف و یکنواخت است. لولر کشاورزی پس از شخم زدن و خردکردن سنگ‌ها، وظیفه هموار کردن خاک را به عهده دارد و معمولاً نیز به تراکتور وصل می‌شود. ماشین لندلولر همچنین عمل شیب بندی زمین را نیز انجام می‌دهد. لندلولر لیزری، ابزار تسطیح کننده‌ای است که با استفاده از فناوری لیرز در تسطیح دقیق زمین کشاورزی استفاده می‌شود.

 

سوالات متداول

1.لندلولر چیست؟

لندلور یکی از ابزارهای صاف کردن زمین‌های کشاورزی است که به پشت تراکتور وصل می‌شود. این ابزار معمولاً پس از شخم زدن زمین و جمع آوری علف‌های هرز استفاده می‌شود و دارای تیغه‌ای است که در هنگام حرکت کردن تراکتور و کشیده شدن تیغه لند لولر بر روی خاک، قسمت‎‌های نامسطح و بلندی‌های زمین که در اثر شخم زدن ایجاد شدند، یکنواخت می‌شوند.

 2.کاربرد لولر چیست؟

ماشین لولر ابزاری است برای مسطح سازی، هموارسازی پستی بلندی‌ها، تنظیم شیب زمین و برف روبی بکار می رود.

3.نحوه کار لولر کشاروزی چیست؟

لندلورها معمولاً به پشت تراکتور وصل می‌شوند و با حرکت بر روی زمین، مسطح سازی زمین کشاورزی را انجام می‌دهند، به همین دلیل به آنها لندلولر پشت تراکتوری و یا لولر پشت تراکتوری هم گفته می‌شود. تیغه‌ای که در این ابزار وجود دارد، اصلی‌ترین بخش دستگاه است که با قرار گرفتن بر روی زمین و کشیده شدن بر روی آن، عمل صاف کردن زمین را انجام می‌دهد.

نظر خود را بنویسید

به اشتراک بزارید

مشاوره رایگان بگیرید!

برای دریافت مشاوره رایگان کافیه فرم زیر رو تکمیل کنید

عجله دارید؟ تماس بگیرید

رسام جی پی اس، پیشگام در تسطیح ماهواره ای و تسطیح لیزری زمین های کشاورزی، تولید کننده و وارد کننده تجهیزات تسطیح زمین.

دسترسی سریع

تماس با ما

02166593922
info@rassamgps.com
تهران، میدان توحید، خیابان نصرت غربی کوچه حسنی